Yazar:
Editör:MEHMET GÜVEN
Aslı TAYLI
Aysel Esen ÇOBAN
Bahadır KÖKSALAN
Cengiz ŞAHİN
Levent YAYCI
Mahmut ARIKAN
Mustafa KOÇ
Nermin Öner KORUKLU
Semra GÜVEN
Yaşar BARUT

ISBN:978-9944-474-33-7

Boyut:16 x 24

Sayfa Sayısı:320 sf.

Baskı:9.Baskı/2017

Fiyatı: 28 TL

İndirimli Fiyatı: 22.4 TL

Sepete Ekle

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

Öğretmenlik meslek bilgisi dersleri arasında yer alan "rehberlik" dersi için hazırlanan kitap, öğretmen adaylarına rehberlik yeterlilik kazandırmasının yanında, eğitim kurumlarında çalışan öğretmen ve öğrencilere de önemli katkı sağlayacak bir kaynak. İÇİNDEKİLER BÖLÜM 1 EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK Giriş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi Rehberliğin Anlamı Öğretim, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Arasındaki Benzerlik ve Farklar Rehberliğin Amacı Rehberliğin İlkeleri Rehberliği Ortaya Çıkaran Nedenler Dünyada ve Türkiye'de Rehberliğin Tarihsel Gelişimi Rehberliğin Amerika'da Gelişimi Avrupa Ülkelerinde Rehberliğin Gelişimi Ülkemizde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Gelişimi Rehberliğin İlişkili Olduğu Bilim Dalları Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 2 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE BAŞLICA HİZMET TÜRLERİ Giriş Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri Hizmet Alanlarına Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Problem Alanlarına Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birey Sayısına Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğretim Basamaklarına Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Temel İşlevlerine Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 3 OKULLARDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Giriş Okul PDR Hizmetleri A. Doğrudan Hizmetler B. Dolaylı Hizmetler Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 4 EĞİTSEL REHBERLİK Eğitsel Rehberliğin Amacı Eğitsel Rehberlik Hizmetlerinin Kapsamı Eğitsel Rehberlik Hizmetleri Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Ekler Kaynakça BÖLÜM 5 MESLEKİ REHBERLİK Giriş Mesleki Rehberliğin Tanımı, Kapsamı ve Amacı Mesleki Gelişim ve Meslek Seçimi ile İlgili Kuramsal Görüşler Özellik -Faktör Yaklaşımı Holland'ın Kişilik Kuramı Roe'nun İhtiyaç Kuramı Ginzberg ve Arkadaşlarının Gelişim Kuramı Super'in Benlik Kuramı Meslek Gelişimi ve Seçimi Meslek Seçimine Yardım Süreci Mesleki Rehberlik Hizmetlerinde Öğretmenlerin Sorumlulukları Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 6 KİŞİSEL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA Giriş Kişisel Rehberlik Hizmetlerinin Amacı Kişisel Rehberlik Kapsamında Ele Alınan Olası Problemler Öğretim Kademelerine Göre Kişisel Rehberlik Hizmetleri Kişisel Rehberlik Hizmeti Uygulama Modelleri Karakter Eğitimi Akran Temelli Programlar Toplumsal Duyarlılık Projeleri Kişisel Rehberlik Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma Psikolojik Danışma Süreci Psikolojik Danışma Kuramları Öğretmenlerin Kişisel Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Katkıları Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 7 BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ Giriş Bireyi Tanımanın Amacı Bireyi Tanıma Tekniklerinin Sınıflandırılması Testler Test Dışı Teknikler Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 8 OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK PROGRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ Giriş Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları Modeli Kapsamlı Rehberlik Programı Modelinin Öğeleri Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programının Hazırlanması Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 9 TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENİŞ BİÇİMİ, PERSONELİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI Giriş Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Milli Eğitim Bakanlığı Düzeyinde Örgütlenmesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin İl Milli Eğitim Düzeyinde Örgütlenmesi Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin ( RAM ) Yapısı ve Görevleri Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Okul Düzeyinde Örgütlenmesi Özet Bölüm Değerlendirme Soruları Kaynakça BÖLÜM 10 ÖZEL EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK Giriş Türkiye'de Özel Eğitimin Gelişimi Özel Eğitime Muhtaç Olmanın Nedenleri Özel Eğitim Gerektiren Çocukların Gereksinimleri Özel Eğitimde Tanı ve Değerlendirme Özel Eğitimde Aile Danışmanlığının ve Rehberliğin Önemi Özel Eğitime Muhtaç Çocuğa Rehberlikte Öğretmenin Rolü Özel Eğitimde Aileye Yönelik Rehberlik Hizmetleri Özel Gereksinimleri Olan Çocukların Bulunduğu Sınıflarda Ders Ortamlarının Düzenlenmesi

Kitabın Adı: PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

ISBN:978-9944-474-33-7

Boyut:16 x 24

Sayfa Sayısı:320 sf.

Baskı:9.Baskı/2017

Yazar: Editör:MEHMET GÜVEN
Aslı TAYLI
Aysel Esen ÇOBAN
Bahadır KÖKSALAN
Cengiz ŞAHİN
Levent YAYCI
Mahmut ARIKAN
Mustafa KOÇ
Nermin Öner KORUKLU
Semra GÜVEN
Yaşar BARUT


Pdf'i tıklayarak içindekilerine ulaşabilirsiniz..